Vanliga frågor och svar om felanmälan för kunder

Felanmälan för kunder avser den tjänst som vi även kallar för webbfelanmälan.

1. Varför ska jag använda webbfelanmälan istället för att ringa?

Genom att du använder webbfelanmälan så kan du som kund följa din felanmälan. Du kan även bifoga bilder och chatta direkt med din handläggare på Sisab. Givetvis går det även bra att ringa in din felanmälan till Sisab.

2. Jag brukar felanmäla genom att fylla i webbformuläret som ni har på hemsidan, vad är det för skillnad på det och webbfelanmälan?

På webbformuläret så går det endast att skapa en felanmälan. Använder du däremot webbfelanmälan så kan du få löpande information om vad som händer med din felanmälan.

3. Varför har jag mer än ett kontrakts-/objektnummer?

Kontrakts- eller objektsnumret hänger ihop med hyresavtalen och det kan vara så att där du arbetar så finns det mer än ett hyresavtal.

4. Jag kan inte se mina gamla felanmälningar från förra systemet, hur gör jag?

Gamla felanmälningar är inte migrerade till det nya systemet. Har du frågor gällande gamla felanmälningar, kontakta din fastighetsvärd.

5.  Om jag ringer in en felanmälan, kommer jag fortfarande kunna få återkoppling?

Ja, du kan få återkoppling under förutsättning att du är registrerad som webbfelanmälare.

6.  Om min kollega anmäler ett fel, kan jag också se den i den webbfelanmälan?

Nej, i dagsläget kan du bara se de felanmälningar du själv skapat. Detta är något vi jobbar på att förändra i kommande systemuppdateringar.

7.  Hur vet jag vilka feltyper som är Sisabs ansvar och vad som är skolans/mina som hyresgäst?

Se hyreskontraktet. Är ni verksamma inom staden så finns krysslista för ramavtal på sisab.se

8.  Hur får jag information om att ni sett min felanmälan?

Under samtliga felanmälningar finns en kolumn för status. Har din felanmälan status Pågående så har din felanmälan tilldelats en handläggare på Sisab.

9.  Min felanmälan har status Avslutad men jag anser inte att felet är åtgärdat?

Om en felanmälan har status avslutad så anser vi på Sisab att felet antingen är åtgärdat eller avslutat. Om du som kund inte håller med, kontakta din fastighetsvärd eller anmäl felet på nytt.

10.  Jag har anmält ett fel, ingen leverantör har varit på plats men min felanmälan är ändå avslutad?

Ta kontakt med din fastighetsvärd.

11.  Jag skulle vilja få en manual som beskriver hur jag skapar en felanmälan skickad till mig. Vem ska jag kontakta?

Skicka ett mail till webbportalen@sisab.se med kontaktuppgifter, så skickar vi en manual till er.

12.  Jag har synpunkter/åsikter/frågor om webbfelanmälan, vem ska jag kontakta?

Vänligen skicka ett mail till webbportalen@sisab.se