Vinter och snöröjning

Snö och roliga lekar mot halka och farliga istappar. Vintern bjuder på möjligheter och utmaningar och så här klarar vi av den senare gruppen tillsammans med hyresgästerna.

Snöröjning sker alltid vid behov och utanför verksamhetstid. Alla våra fastigheter ska ha utrustning för att verksamheten snabbt ska kunna åtgärda till exempel isiga entréer. Saknas det sand i vintersandlådan så ska det serviceanmälas till SISAB. Upptäcks stora istappar ska området nedanför spärras av och ärendet skyndsamt anmälas till SISAB.

Vid snöröjning och halkbekämpning så är det gångvägar till och från entrérna som prioriteras (alltså inte hela gårdar). När temperaturen ligger runt nollan så kan det också krävas översyn flera gånger per dag eftersom sanden sjunker undan och förlorar effekt när snön/slasket smälter och fryser. Då krävs det att verksamheten serviceanmäler och skyndsamt lägger på ny sand. 

Ta del av SISAB:s och verksamheternas olika ansvarsområden i vår checklista och hur vi tillsammans skapar en trygg vintermiljö.

Från checklistan:

Vår Prioriteringsordning
1. Säkerhet för person
2. Säkerhet för egendom
3. Tillgänglighet och varutransporter

Kontaktuppgifter till Serviceanmälan.

Publicerad: 19 november 2024
Loading...