Hjälp med Antura

Här kan du ta del av lathundar eller fylla i formulär för att få hjälp med att lägga till en ny användare i Antura, om du har problem med att logga in eller om du har övriga frågor eller ärenden.

Den här guiden hjälper dig att komma igång med första inloggningen.

  1. Ladda ner en authenticator-app (autentiseringsapp). Det finns flera appar
    som går att använda för autentiseringen. Två vanligt förekommande appar
    är Microsoft Authenticator och Google Authenticator. Båda finns att ladda
    ned kostnadsfritt från Google Play Butik alternativt Apple App Store.

    Google:
    Google Authenticator i App Store (apple.com)
    Google Authenticator - Appar på Google Play

    Microsoft Authenticator:
    (rekommenderas inte om du arbetar mot fler beställare som använder Antura då appen ej kan hantera flera konton)
    Microsoft Athenticator i App Store (apple.com)
    Microsoft Authenticator -Appar på Google Play

  2. Logga in med ditt användarnamn och lösenord på inloggningssidan för Antura
    https://sisab.projects.se/ Du kommer att få fram en QR-kod och en uppmaning
    att scanna QR-koden med din autentiseringsapp (se figur 1 nedan).

  3. Öppna autentiseringsappen på din mobiltelefon (se figur 2 & 3 nedan).
    Scanna QR-koden för att lägga till ett nytt konto. OBS – tillåt att appen får
    använda kameran om du tillfrågas. Nu skapas en koppling till ditt Anturakonto
    som genererar engångskoder i autentiseringsappen för inloggning. 
    Tips för dig som använder Antura hos fler beställare!

  4. Skriv in koden från autentiseringsappen i rutan Autentiseringskod under QR-koden och klicka på LOGGA IN (se figur 1 nedan).

  5. Du blir nu omdirigerad tillbaka till inloggningssidan och får ett meddelande om
    att inställningen för tvåfaktorsautentisering är klar.

  6. Logga in med ditt användarnamn och lösenord.

  7. Skriv in koden från autentiseringsappen i rutan Autentiseringskod och klicka på LOGGA IN.

Nu är ditt användarkonto inställt/uppdaterat. 

Vid framtida inloggningar krävs enbart steg 6 och 7.


Vid frågor kontakta antura@sisab.se

Bilder:

QR-kod.png

Figur 1 - QR-kod vid första inloggning

Google Authenticator.png

Figur 2 - Exempel Google Authenticator

Microsoft Authenticator.png

Figur 3 - Exempel Microsoft Authenticator

På SISAB har vi en masterlista där vi har samlat våra konsultavtal samt respektive leverantörs konsultorganisation och avtalade timpriser. Listan består av namngivna konsulter som är godkända, dvs har uppfyllt kvalicifieringskraven vid upphandlingstillfället eller vid senare granskning under tiden för avtalet. 

När en leverantör önskar göra förändringar i sin organisation ska de mejla till kval.nykonsult@sisab.se och bifoga CV och eventuellt andra bilagor som visar att konsulten uppfyller kvalicifieringskraven. När en konsult blir godkänd uppdateras masterlistan. 

Tillagd konsult ska därefter genomgå digital utbildning som finns för respektive konsultkategori (gäller dock främst projekterande konsulter). 

Loading...