Resultatet från årets hyresgästundersökning
Det var många nyheter i årets undersökning. Nya frågor och en ny enkätleverantör. Årets resultat var som alltid intressant att ta del av. SISAB hamnar en bit över branschmedelvärdet och glädjande nog fick vi in nästan dubbelt så många svar i år.
Årets nyheter gör att SISAB inte kan jämföra årets resultat med tidigare års NKI (nöjd kund index). Nu är det serviceindexresultat som är intressant. Det är en sammanvägning av frågorna/svaren inom områdena "Ta kunden på allvar", ”Rent, snyggt och tryggt" och "Hjälp när det behövs".
Totalt serviceindex för 2024 landar på 83,9 procent vilket är drygt 7 procent högre än branschmedelvärdet (andra fastighetsägare som hyr ut lokaler). Ett fint kvitto på att SISAB lägger fokus på rätt saker.
Resultat som visar vägen
Resultaten plus möjligheten att skicka med sina egna synpunkter ger SISAB goda möjligheter att hantera och fånga upp det som kan påverka våra hyresgäster både positivt och negativt. Handlingsplaner tas fram för att möta synpunkterna vi får in ända ned på fastighetsnivå och upp till mer övergripande frågor, som att det finns en önskan om bättre kunskap om SISAB:s leverantörer, de som dagligen åker ut på uppdrag i våra fastigheter.
Vi noterar också att svaren visar att förra årets stora omorganisation på SISAB har tagits emot väl. För många innebar det nya kontaktpersoner och nya samarbeten. 73 procent skattar en hög nöjdhet inom samarbetet.
SISAB är tacksamma för deltagandet och alla synpunkter. Har ni frågor om undersökningen, vänd er som vanligt till era kontaktpersoner på SISAB.