SISAB lanserar Mina sidor
Löpande dialog, kundnära arbete, aktuell information och utökad ärendehantering när Mina sidor lanseras för SISAB:s hyresgäster.
Hyresgästportalen Mina sidor ska fungera som en länk mellan fastighetsägaren och hyresgästen. Med aktuell fastighetsinformation som ger dig som hyresgäst bättre insyn i fastigheten och med ärendehantering i centrum blir det enklare för dig som hyresgäst i kontakten med SISAB.
Mina sidor lanseras 3 februari 2025 och är en utbyggnad av den befintliga serviceanmälan. Om du redan har inloggningsuppgifter till Serviceanmälan fortsätter du att använda dessa och för dig som inte har inloggningsuppgifter kommer ett mejl i februari med instruktioner.
Informationskanal
I portalen kommer det redan från början att finnas matnyttig information om just din fastighet som underlättar för dig som hyresgäst. Det kan exempelvis röra sig om kontaktuppgifter till SISAB:s personal eller vilka leverantörer som är knutna till fastigheten. Det kommer också finnas information om brandskyddsarbete, energitips och förebyggande skadegörelse.
Mina sidor kommer att utvecklas löpande och flera andra informationsdelar kommer att läggas till. Vi som fastighetsägare har möjlighet att publicera riktade nyheter som rör din skol- eller förskolelokal. Till exempel information om vad som är bra att tänka på inför lov, när PCB-inventeringen äger rum och när snöröjningen sker i ditt förvaltningsområde.
Ärendehantering
En utökad ärendehantering i centrum när vi utökar med två nya ärendetyper; fastighetsmöte samt frågor och synpunkter. Ärendetypen fastighetsmöte innebär att förvaltaren lägger upp ärendetypen fastighetsmöte efter fastighetsmötet har genomförts. På ärendet läggs åtgärder, en åtgärd för varje fråga som ska följas upp efter mötet. Protokollet som skrivs under mötet kopplas till ärendet och blir tillgänglig för alla som har en roll på fastigheten.
Genom ärendetypen frågor och synpunkter flyttar vi dialogen mellan verksamhet och förvaltare till Mina sidor. Den utökade ärendehanteringen kommer möjliggöra löpande dialog under året, förbättrad spårbarhet och bättre samsyn för alla.