Nöjd Kund Index har ökat från 69 2020 till 72 2021.

NKI har ökat två år i rad

Fastighetsbarometern, även kallad NKI (nöjd kund index), mäter hyresgästernas nöjdhet med förvaltning och service. Svaren vi får in ligger till grund för hur vi arbetar kommande år och vi är tacksamma för att arbetet har gett resultat.

Resultatet för 2021 visar att vår kundnöjdhet har ökat två år i rad, från förra årets NKI på 69 till årets NKI på 72. Särskilt inom områdena information, inomhusklimat och miljöhänsyn. Fokus under året har varit att skapa en närmare dialog mellan hyresvärd och hyresgäst och att arbeta aktivt med förbättringsåtgärder.

 

– Vi är självklart väldigt glada för att våra hyresgäster lägger märke till SISAB:s förändringsarbete, samtidigt ser vi i svaren att vi fortsatt ska prioritera att få serviceärenden utförda snabbare och arbeta ännu mer med återkoppling, säger Sanna Stålhammar, Förvaltningsutvecklare på SISAB.

Publicerad: 15 december 2021
Loading...